Saturday 27 July 2013

Hidup ni biar ade rasa hormat dikk.....

Assalamualaikum...

Hai haaiii.. Tetibe rase nak bebel pasal budak zaman sekarang yang kwanjaqq dan kasar. Aku paling tak suke budak perempuan acah manja pastu kurang ajar. Padahal dah boleh fikir mane baik mane buruk. Seingat aku zaman aku paling kurang ajar and tak reti hormat orang lagsung ialah mase aku umur 5 tahun.
Ya Allah, kalau aku jumpe diri aku mase tu ade kena makan tangan rasanye diri aku yang budak2 gila tu. 
"Alaaaaa dia budak budak...Takpe.."



Ni lah dia masyarakat kite. Siket-siket tak ape die kecik lagi, die budak, die tak tahu ape-ape lagi...
Kalau dari budak tak diajar....pastu jumpe pulak dengan manusia hati kering cam aku (kadang2 la kering) memang mendapat la jawapnye.
Sarang tebuan jangan dijolok dik. Kahkah aku bukan ape, sebagai seorang wanita yang perbah melalui zaman kau dik, akak rase akak taklah teruk cam kau layan orang lagi besar. Walaupun kau dah kenal lame... Sebab ape? Dari kecik lagi mak abah dah ajar... Ya Allah Alhamdulillah :'D

"Jangan guna kau aku, tak baik...." (padahal sebab dengarnye kasar je pun..)
Sampai sekarang guna saya awak okay. Dengan same pompuan la. Laki terus kau aku. Ini langkah berhati-hati ye kawan-kawan. Lima orang wanita je aku guna kau-aku sebab kitorang pernah jadi kawan baik gilos dan salah seorang nak ala2 budak high school ah konon kau-aku. Ceyt.

You're growing up to be rude. Pity you.

 Berbalik kepada budak2 perempuan yang perangainya kurang menyenangkan itu....
Hm disebabkan dia layan aku macam kawan2 dia walhal umur dia macam adik aku yang last...
Aku pun layan la die cam orang besar. Well, aku tak cukup kasar nak bandingkan ngan dia. But whatever. Dia boleh cakap
"Akak ni serabut ah."
"Lak,sape tanye akak,sebok je."
Seriously? Dangggg cam nak menyumpah je time tu....
Mungkin ah orang kate "Lak dira, budak je pun cakap gitu kat kau takkan nak kecoh gak?"
DO I LOOK LIKE I CARE?
Masalahnye sekarang aku ada 2 adik lelaki dan mereka pun tak kasar begitu. Kalau ade pun sebut gitu cam tengah gelak2 and aku tahu diorang bergurau.
Ni dengan muka cam nak mintak kaki, haaahhhh memang takla doe gua nak bagi muka.
"Tak,sekarang sape yang serabut? Awak ah serabut." *pandang lain malas layan dah*

Pernah  dia dengan berkasut sentuh2 kaki aku kat paha dengan kasut dia. Aku cam... "What the... -.-"
Oh tak sengaja kot. Masuk kali ketiga... Gua buat silent treatment. Alih kerusi duduk jauh tak pandang muka die. Sebelum tu haruslah buat muka gua bila annoying tu.
Kali ni sumpah teringat time zaman 5tahun aku jeling2 orang. Kwang aja gila kot. Nah makan kau.


Malu weh malu kalau aku ada adik perempuan and perangai macam laki. Adik laki aku punnn tak macam tu weh. Serabutnye lahaaai kau ni dik, kemain lagi cakap aku serabut kan. Pastu part dia buat manja gedik tu perghhh lagi menyirap. Takyah nak manja sangat eh kalau perangai macam pffftttt.
Kadang2 aku pasang satu teori sendiri. Aku rasa dia suka kawan aku yang rapat ngan aku. Tapi kawan aku layan dia kasar. Dan layan aku baik2. Pastu die tak puas hati. So tiap kali je mesti die saje cari pasal ngn aku. 

Hah, nak orang suka kau perangai biar molek siket okay?

Saya sebagai satu-satunya 'puteri' dalam keluarga ni diapit dua lelaki pun tak seganas tu. Terima Kasih Mak Abah mendidik kami dengan sopan santun dan hormat orang tua :')
Adios :)

No comments:

Post a Comment