Thursday 22 August 2013

Chicken Pie Pai Ayam Two Pie R Square :3

Assalamulaikummm.......

 Hai haiii bertemu lagi kita :)
 Ah sumpah aku rase poyo sume ni bajet ramai baca -.-
Lantak lah. anggap aku sedang bercerita kepada klon aku ni ha hmmm........

Tiga hari lepas tetibe rajin gila layn youtube cari resepi and cara nak masak bagaiii...
Dan tetiba jugak teringat Chicken Pie mak ngah buat time pegi Perth haritu.... Dia buat untuk breakfast and again, untuk supper sebab kami lapar. Maklumlah sibuuuk beborak,strumming gitar dalam bilik the girls....

Soooooo aku cari la resepi nak buat pie tu, konfem la jumpee ^^, sila google okay.

**Cubaan Pertama**
Untuk pie crust cuma perlu mix margerin and tepung. Tepung gandum pun okay... Tapi internet kate cair kan mentega.... Tengok pun aku dah tau tipis harapan nak menjadi. Sebab doh die tak melekat jadi doh biasaaa. Ah lantak.

Untuk chicken filling.... Ah takpayah tengok resepi. **bajet power**
Potong ajelah ayam tu halus2 pastu gaul siket ngan kiub ayam,bawang putih yang dicincang halus dan sedikit lada hitam yg dalam botol pusing2 tu.hahaah Entah datang mane resepi ni aku bedal je. Garam jangan lupa. Sayur campo yang ade kacang hijau jagung and carrot pun masukkan yee, garam sekali. hewhewhew. Pastu masakla ayam tu dulu.
Sementara tu bakar doh tadi tu duluuu....Separuh masak...

**and..**

Crust die sangat rapuh macam crust kuih tart. Seriously? Aku salah masuk bahan ke orang tu salah bitauu?? -.-
Masukkan jela dan bila berbuka aku sendiri makan separuh je sebab doh die tak jadi.

 **Cubaan Kedua**

Kali ni aku gi Giant cari ready made crust untuk pie. Mende senang jangan susah susahkan babe. Orang dah senangkan hidup kau tu sila terharu. Dan balik buat lagiii.................... It tasted better and sedapp gila bagi aku **sebab sendiri masak**
Abah turut memuji. Hewhewhew :P



**Cubaan Ketiga**

Kali ni saje rase nak makan. Buat satuuuu je dalam loyang yang kecik tu. Harhar. Mine. Tanak makan sudah :P
Kali ni abaah kate tak kena ngan lidah die. Ceyt. Finnnneeee................



**Cubaan Keempat**

Kali keempat nak buat egg tart sebenarnyaaaa..... Tetibe mak kate "Nak buat?Pukul brape dah niii..."

Dan abah dan emi datang.
"Takpayah tart2 dahlaaa.... Nak buke ape harini ni... Gi buat Tomyam la..."
**FYI bab tomyam aku paling terrer sebab mak takkan masak tomyam sebab aku yang start masak tomyam kat umah :P"
Emi: "Ha'ah kak, tomyam pun best jugak"

Kalau nampak ape yang sedang berlaku memang kau terer. Diorang serik makan pie pertama aku.
FINE.

******

Emi : "Kak, ni ape?" *tunjuk pie crust yg second trial*
Me: "Dough laaa"
Emi : "Haaaaaaaaaa..........?"
Me: "Doh la -.-"
Abah tetibe menyampuk : "Doh la bo*&$"
*sume gelak*

**Abah cakap tu gurauan. Bukan nak maksudkan. Die cuma parodykan parody yang siput ba*& tuuuu nak buat sume gelak smpai tersedak time bebuka heeeeeeeeee peace**

Semoga bertemu lagi Byeee :D

*Baru post padahal lame dah dalam draft box*

No comments:

Post a Comment